Crowd-skat er noget, vi giver hinanden

26.11.2016

Vores partner i 2+1 Idébureau, Johan Galster, har været med til at udvikle idéen om crowd-skat, som Politiken har bragt d. 26. november 2016.

Idéen om crowd-skat bygger på at give civilsamfundet mulighed for at investere i fremtidens velfærdsløsninger. Sammen kan vi fra borger til borger aktivere hinandens gode idéer og aktivere tidens skatte- og afgiftslettelser på en nytænkende måde. Crowd-skat udgør en fælles investeringspulje, hvor du som borger er med til at støtte de gode initiativer hos de borgere, der er tættest på de stigende velfærdsudfordringer.

Crowd-skat bygger på crowd-funding som en netværksbaseret finansieringsmodel. Særligt kommunerne kan høste store fordele ved at ved realisere idéen og hjælpe den borgerdrevne investeringslyst, medborgerskabet og frivilligheden på vej. Det kan være ved at skabe en kommunal platform for crowd-funding, idéudvikling med borgerne, sikre lokal investorrådgivning, inddragelse af foreningslivet og aktivering af de frivillige hænder.

Crowd-skat er foreløbigt en idé. Vil du være med til at gøre idéen bedre eller overvejer du realisere den som et nyt værktøj i din kommune, kan du kontakte Johan Galster.

 

Del nyhed:

2+1 vinder formidling og udstillingsdesign i et kultur- og naturhistorisk unikum

21.11.2016

Skamlingsbanken er et smukt og enestående samlingssted skabt af naturens kræfter. Her har en lang række optændte talere leveret nogle af Danmarkshistoriens mest betydningsfulde og rørende taler om de sager, de kæmpede for. Taler, der har været med til at forme vores kultur og samfund, som vi kender det i dag.

2+1 har udviklet formidlingskonceptet ”Natur og stemmer, der samler”, som formidler og forener talens og naturens kræfter - inde som ude – og inviterer de besøgende til at sætte deres aftryk og samles om forskellige aktiviteter. Med formidlingskonceptet hylder vi fortidens forkæmpere, tager stilling til nutidens glødende debatter og bringer morgendagens spørgsmål i spil.

I det nye besøgscenter kan man blandt andet lytte til stemmerne fra det danske sprogs forkæmpere, kvindekampens frontløbere og sejrsstemningen efter 2. Verdenskrigs afslutning. Man kan gå gennem en “shitstorm”, efterabe kropssprog, dele holdninger om aktuelle sager eller gå på jagt efter stemmer i de smukke bakker.

Dommerkomiteen var ikke i tvivl om konceptets kvaliteter:

”Et helstøbt samlende formidlingskoncept af høj kvalitet såvel inde som ude. Konceptet favner målgrupperne og emnerne fra konkurrenceprogrammet og anvender varierende og fængende virkemidler i en fleksibel udnyttelse af udstillingsareal og landskab”.

Download vinderforslaget her.

Se pressemeddelelse fra Kolding Kommune her. 

Gem

Gem

Del nyhed:

Naturbydelen Ringkøbing K får markant formidlingsplatform

14.11.2016

Fem markante skilte stikker op fra den vestjyske jord og danner et formidlingsområde i Naturbydelen Ringkøbing K. Naturbydelen har for nylig færdiggjort et naturområde, og i de kommende måneder kommer området til at fokusere på bydelen som skal bygges direkte i naturområdet.

2+1 hjælper Ringkøbing K med at kommunikere med målgruppen i centrum. Formidlingsplatformen giver et tiltrængt rum for at vise, hvad der foregår i naturområdet, hvad du kan gøre i området - fx plukke bær og frugter - og hvordan man kan flytte ind.

naturbydelen ringkøbing k

naturbydelen ringkøbing k

 

Gem

Gem

Del nyhed:

2+1 hjælper de første unge på Øselsgården

26.06.2016

I midten af juni flyttede den første del af beboerne ind i ungdomsboligerne Øselsgården på Amager. De er dermed de første af mange unge, der i de kommende år rykker ind i nye almene ungdomsboliger efter Købehavns Kommunes ungdomsboligstop for 20 år siden.

2+1 har på baggrund af vores anbefalinger fra undersøgelsen “Socialt miljø i ungdomsboliger” hjulpet fsb med at kickstarte et godt socialt miljø i Øselsgården ved at inddrage en gruppe “first movers” i arbejdet med stedets identitet og profil, design, fremtidige aktiviteter og fællesskaber. Øselsgårdens first movers skal være med til at tage godt imod de resterende beboere, når de flytter ind efter sommerferien. 2+1 skal derudover løbende dokumentere og evaluere på indsatserne gennem beboernes første år i Øselsgården.

Politiken var med på indflytningsdagen, som du kan læse mere om her.

Del nyhed:

2+1 hjælper Årets Gazelle 2015 med employer brandet

02.06.2016

http://www.alfanordic.com/wp-content/uploads/2015/05/AlfaNordic-Logo-2014-jpg-highres.jpg

AlphaNordic er Danmarks mest vækstende virksomhed og har rekordtid vokset til et konsulenthus med over 80 specialister inden for Good Manufacturing Practice - det vil sige optimering af produktionen hos særligt pharmavirksomheder. Nu har AlphaNordic brug for at bedre forklare sin gode kultur over kommende medarbejdere, og 2+1 hjælper til med employer branding.

Gem

Del nyhed: